Amper een week nadat FC Utrecht op Twitter de magische grens van 20.000 volgers bereikte, is de volgende mijlpaal op social media voor de club een feit. Maar liefst 30.000 mensen volgen FC Utrecht inmiddels via Facebook. Dertigduizend keer een duim omhoog voor FC Utrecht, dus.

Wie FC Utrecht volgt op Facebook, krijgt in zijn of haar tijdlijn dagelijks een verse portie FC Utrecht-content. Nieuwsfeiten en luchtige artikelen wisselen elkaar af. Naast artikelen en foto’s van de club zelf, is er op Facebook ook plek voor door fans aangeleverde content.

"De rubriek FC Utrecht Worldwide is daarvan een mooi voorbeeld", stelt Coördinator Media Martin Versteeg van FC Utrecht. "Onder de noemer FC Utrecht Worldwide plaatsen we foto's die door fans zijn gemaakt in het buitenland, waarbij altijd een duidelijke FC Utrecht-uiting zichtbaar is. We ontvangen dagelijks foto’s. Uit populaire vakantiebestemmingen zoals Frankrijk, Spanje, Turkije en Griekenland, maar ook uit landen als Cambodja, Australië, China, Zuid-Afrika en Chili, bijvoorbeeld. Daaruit blijkt eens te meer: FC Utrecht zie je overal!"

Naast een dagelijkse reeks aan nieuwsberichten, foto’s en filmpjes is ook de Evenementenkalender op de Facebook-pagina van FC Utrecht een levendige. "Onze achterban informeren we ook via die weg over kaartverkoopinformatie voor de wedstrijden en we delen exclusieve updates over de tussenstanden van de kaartverkoop", zegt Versteeg. "Wie zich aanmeldt voor een evenement blijft zo op de hoogte over de stand van zaken. Die updates, zo merken we, worden erg gewaardeerd door onze fans."

'Like' ook de Facebook-pagina van FC Utrecht, klik HIER.