Uitdagend Netwerkevent

7 november 2012

Tijdens het eerste netwerkevent van het seizoen werden de FC Utrecht Business Clubleden flink uitgedaagd.

FC Utrecht Business wil hét zakelijke netwerk van de provincie worden. FC Utrecht is immers meer dan een voetbalwedstrijd en een regelmatig gezellig samenzijn. Daarom werd op dinsdag 6 november het eerste FC Utrecht Netwerkevent van het seizoen georganiseerd. Onder leiding van twee gastsprekers van advies- en implementatiebureau RedFoxBlue werden ruim vijftig Business Clubleden actief met elkaar in verbinding gebracht. Het doel was om van elkaars kennis en ervaringen te leren en tot nieuwe inzichten te komen.

Uitgedaagd
Nadat de aftrap door Wilco van Schaik was gedaan, was het woord aan Adka van Osnabrugge en Robert Hoenderdos van RedFoxBlue. Onder hun leiding werden de Business Clubleden direct uitgedaagd. Door kleine activiteiten werd de deelnemers gevraagd om contact te zoeken met Business Clubleden die zij nog niet kenden. Het voorstellen van het eigen bedrijf en het pitchen van het eigen product of dienst waren hierbij tools die de leden meekregen. Dit bleek al snel een goede oefening om met nieuwe mensen in contact te komen, gezien het aantal visitekaartjes dat werd uitgewisseld.

Gouden tip
Vervolgens werd verder ingegaan op verkoopontwikkeling in een financieel moeilijke tijd. Waar liggen de mogelijkheden om de verkoop te ontwikkelen? Wat zijn de verschillende verkoopkanalen die worden ingezet? Hoe kan de propositie wellicht worden aangepast om de verkoop te stimuleren? En, wat maakt de propositie eigenlijk zo uniek? Al deze vraagstukken werden in groepen besproken, waarbij men van elkaars werkwijze en ervaringen kon leren. Grote uitdaging per vraagstuk was om tot een “gouden tip” voor de overige deelnemers te komen. De uitkomsten liepen uiteen van het beter segmenteren van de prospectlijst en het aanpassen van de service of dienstverlening tot het op een andere manier motiveren van het verkooppersoneel. Daarnaast werd geopperd dat huidige klanten als ambassadeurs kunnen fungeren. “Wanneer je klanten tevreden over je zijn, zullen zij je uiteindelijk weer bij hun contacten gaan aanbevelen", aldus Mark Wilting van Kooijman Autogroep.

Vernieuwende setting
Na afloop was er voor de deelnemers de mogelijkheid om onder het genot van een heerlijke Hollandse stamppotmaaltijd na te praten over de inspirerende avond. Al gauw bleek dat men positief verrast was en dat de vernieuwde opzet met workshop en een vaste tafelindeling goed waren ontvangen. “Het was een goede setting en eigenlijk zou ieder bedrijf op deze manier nieuwe contacten op moeten doen”, zegt Marco ten Berge van Ten Events. “Er was veel interactie tussen de deelnemers en voldoende gelegenheid tot netwerken. Een dergelijk evenement is zeker voor herhaling vatbaar”, voegt Tom Rodenburg van Skoda Center Utrecht hieraan toe.

Het volgende FC Utrecht Businessevenement vindt plaats op 22 januari 2013. Alle FC Utrecht Business Clubleden zijn dan uitgenodigd voor de nieuwjaarsreceptie in Stadion Galgenwaard. Alle genodigden ontvangen te zijner tijd een persoonlijke uitnodiging met daarin meer details.

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Digital partner

tres