Tele2 doneert achterkant shirt aan Save the Children

5 februari 2017

Dagelijks overlijden 16 Boeings vol met kinderen aan ondervoeding

Save the Children neemt voor één wedstrijd een prominente plek in op het trotse shirt van FC Utrecht én op de reclameborden langs het veld in de Galgenwaard. Connectiviteitspartner Tele2 stelt voor de wedstrijd tegen SC Heerenveen de ruimte op het shirt, direct onder het rugnummer, gratis beschikbaar aan de kinderrechtenorganisatie. Ook de Tele2-business-seats zijn voor een dag gereserveerd voor Save the Children.
 
Dat Save the Children te vinden is op het FC Utrecht-shirt is geen toeval: de club zelf levert al actief een bijdrage aan de ontwikkeling van kinderen in de regio. Spelers van de voetbalclub verschijnen met regelmaat op verschillende plekken in de provincie om kinderen te vertellen en te inspireren over het belang van beweging en gezonde voeding.
 
Gezond en genoeg eten is enorm belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen, maar op veel plekken is het geen vanzelfsprekendheid. Directeur Pim Kraan van Save the Children: “Jaarlijks sterven er nog altijd 3,1 miljoen kinderen aan de gevolgen van ondervoeding – dat zijn per dag ongeveer 16 Boeings 747 vol. Daarom steunt Save the Children kinderen tot in de meest afgelegen gebieden met voedingsrijk en genoeg eten en door het geven van voorlichting. Het is prachtig om te zien dat FC Utrecht het belang van gezond eten in Nederland op de agenda zet en dat Tele2 die twee werelden bij elkaar brengt.”
 
Barry Wissink, Managing Director zakelijke markt van Tele2: "Begin vorig voetbalseizoen, toen Tele2 connectiviteitspartner werd bij FC Utrecht, hebben wij meteen beloofd dat we onze sponsorrechten gebruiken om goede doelen meer zichtbaarheid te geven. Omdat goede doelen niet altijd over de financiële mogelijkheden beschikken, maar het juist wel heel erg verdienen om in de schijnwerpers te staan! Net zoals stichting Save the Children, die zich inzet voor misschien wel het meest dierbare in deze wereld, de rechten van kinderen.  Kortom een prachtige stichting die het verdient om deze spotlights te pakken. En velen gaan nog volgen!”
 
Save the Children is de grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld, actief in ruim 120 landen. Duizenden lokale medewerkers staan dagelijks zij aan zij met kinderen die in de verdrukking zijn geraakt door uitsluiting, armoede, geweld of natuurrampen.

SCLogo
20161204_ADOFCU-9474

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

Centralpoint hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website FOX_Sports_CMYK_FC[1][1] VL_LOGO 2014_RGB

Digital partner

tres