Kinepolis partner FC Utrecht eSports

3 oktober 2018

'Grote stap in verdere professionalisering eSports-tak.'

Bioscoop Kinepolis Jaarbeurs Utrecht is vanaf nu officieel partner van FC Utrecht eSports. Voor de snelgroeiende en innovatieve bioscoopketen betekent het een eerste officiële stap in de dynamische eSportswereld.

Kinepolis beschouwt het partnership met FC Utrecht eSports als een belangrijke bouwsteen voor de toetreding tot de eSportswereld. De bioscoopketen wil eSports steeds meer integreren in haar eigen entertainmentpakket. Een eerste stap daartoe zette Kinepolis onlangs al, toen het de EU Summer Finals van de League of Legends live vertoonde op vier verschillende locaties en bezoekers direct trakteerde op de mogelijkheid de nieuwste spellen te spelen in een heuse game area. Daarop werd bijzonder goed gereageerd. Door nu samen te werken met de eSports-tak van FC Utrecht, kan Kinepolis de eSports-beleving in de bioscoop nog beter op de kaart zetten – en andersom krijgt FC Utrecht toegang tot een modern podium met het beste beeld en geluid voor de diverse eSports-activiteiten van de club.

Head of Partnerships, Merchandise & eCommerce Martijn Standaart van FC Utrecht is verheugd over de samenwerking. “Met Kinepolis als nieuwe partner van FC Utrecht eSports zetten we een grote stap in de verdere professionalisering van ons eSportsbeleid. De fit met Kinepolis is zeer natuurlijk. Het partnership biedt bovendien veel ruimte voor het maken van unieke content en schept mogelijkheden voor business”, aldus Standaart. “Daarnaast heeft Kinepolis een groot bereik in alle buurten van Utrecht. Door dit partnership openen we voor elkaar deuren die leiden tot een nieuwe doelgroep.”

“Wij kunnen met onze bioscoop veel meer dan het aanbieden van reguliere filmcontent alleen. Het bieden van de ultieme beleving staat bij ons hoog in het vaandel. Dit vind je niet alleen terug in de kwaliteit van het beeld en geluid, maar ook in de activiteiten die rond een vertoning worden georganiseerd”, zegt Susan Iping, marketingmanager van Kinepolis. “Wij blijven daarom altijd kijken naar nieuwe mogelijkheden om onze doelgroepen zo goed mogelijk te bedienen. De ontwikkeling van onze Kinepolis eDome bij vertoningen van eSports-evenementen en het partnership met FC Utrecht eSports zijn een perfect voorbeeld van hoe we inspelen op het bieden van een impactvolle ervaring.”

20180921_Kinepolis-contract-1882
20180921_Kinepolis-contract-1897

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Digital partner

tres