Inspiration Battle primeur voor sponsors FC Utrecht

20 mei 2010

Met zo’n dertig sponsors, (maatschappelijk) partners en suppliers hield FC Utrecht een “Inspiration Battle”.

Met zo’n dertig sponsors, (maatschappelijk) partners en suppliers hield FC Utrecht donderdag 20 mei voor het eerst een “Inspiration Battle”.

Doel van de bijeenkomst in Stadion Galgenwaard was om samen tot inspirerende ideeën te komen op het gebied van activering en benutting van kansen rondom de betrokkenheid bij FC Utrecht. Enerzijds bedoeld voor bedrijven die actief zijn als sponsor, partner en supplier van de club en anderzijds ten behoeve van FC Utrecht zelf. De organisatie was in handen van de Commerciële afdeling van FC Utrecht in samenwerking met Alta creatieve marketingcommunicatie.

Het gezelschap werd geïnformeerd door voorzitter Jan Willem van Dop en commercieel directeur Henry Vermeulen over het reilen en zeilen bij FC Utrecht. Ze kregen een inkijkje in de prognoses en de doelstellingen op maatschappelijk, commercieel en sportief vlak. Voordat de deelnemers aan de “Inspiration Battle” begonnen verzorgde Jean-Paul de Jong een motiverende en humoristische aftrap in de wedstrijdkleedkamer van FC Utrecht en kregen de deelnemers een rondleiding door het stadion.

Strategy director van Alta, Willem Jan Hop hield een inleiding over mind mapping. Centraal stond de vraag wat voor mogelijkheden en associaties biedt een partner- of sponsorship bij FC Utrecht een bedrijf met als gemeenschappelijk doel een win-win voor beide partijen. Vervolgens werden de gasten in vijf groepjes ingedeeld om zich volgens het principe van mind mapping te buigen over activatie op commercieel en maatschappelijk gebied. Uit de mind maps werd door een deskundige jury een winnaar en een runner up gekozen. Uit handen van de eveneens aanwezige technisch directeur Foeke Booy ontvingen de winnaars Chantal Christiaanse (Agis), Karin Pannekoek (FC4YOU), Richard van den Heuvel (TNT Post), Paul de Bruin (Wegener Media) en Roy van Rossum (FC Utrecht) en de runners up Elles Bijlsma (Vesting Finance), Sabine Bleijenberg (FC Utrecht), Thijs Duindam (Maison van den Boer), Edu Jansing (Stichting Meer dan Voetbal) en Armand Urich (FC Utrecht Business Associates) een passende beloning. Tevens werd een cheque ter waarde van € 5.000,- (te besteden aan uren) beschikbaar gesteld door Alta voor een activatieplan toe te passen bij FC Utrecht. Het winnende lot uit de tombola werd door Jan Willem van Dop getrokken. De gelukkige winnaar was Corio Nederland Retail BV. Namens het vastgoedbedrijf nam Regiomanager Jeroen van der Heijden de cheque uit handen van Jan Willem van Dop en Alta-directeur Wilco van Schaik in ontvangst.

De middag leverde tal van positieve reacties op bij de deelnemers. ‘Goed dat FC Utrecht dit doet voor haar partners’, ‘inspirerend’, ‘motiverend’ en ‘voor herhaling vatbaar’ reageerden de aanwezigen na afloop spontaan. Belangrijke uitkomsten van de “Inspiration Battle” waren nieuwe inzichten en bijzondere ideeën en suggesties waar zowel de deelnemers als FC Utrecht in de toekomst gebruik van kunnen maken. De uitdaging voor FC Utrecht is om aan de input een vervolg te geven en deze in te zetten in de club. De volgende “Battle” in principe staat gepland voor het najaar van 2010.

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres