Geslaagd bezoek aan Nijmegen met wisselend resultaat

21 maart 2017

Hooggespannen verwachtingen waargemaakt.

Afgelopen zaterdag stond niet alleen de eredivisiewedstrijd NEC - FC Utrecht op de agenda. Op de velden van ‘de Eendracht’ stonden namelijk ook de Business Clubs van NEC en FC Utrecht tegenover elkaar. Nadat het Business Club team van FC Utrecht eerder dit seizoen verrassend won van Heracles Almelo, waren de verwachtingen hooggespannen.

In de kleedkamer werd iedereen voorzien van een prachtig nieuw FC Utrecht-tenue, gesponsord door Frank Borst van Horeca Vleescentrum HVC uit Maarssen. Vervolgens was het tijd voor het tactisch strijdplan. Gelegenheidstrainer Rob Horsten (ING Utrecht) had de beschikking over een selectie van liefst achttien spelers, bestaande uit jong talent en ervaren krachten. Het was dus flink puzzelen voor de oefenmeester, maar uiteindelijk stond er een elftal van elf gemotiveerde Business Clubleden aan de aftrap.

In de stromende regen werd er afwachtend aan de wedstrijd begonnen door de roodwitten uit de Domstad. Binnen tien minuten kwamen de gastheren uit Nijmegen op voorsprong vanaf elf meter. Hierna kropen de bezoekers steeds verder uit hun schulp, wat resulteerde in enkele grote kansen. Toch moest er ook een tweede tegentreffer geslikt worden, na een vlijmscherpe counter van NEC. Reden voor FC Utrecht om een tandje bij te schakelen en vlak voor rust de prachtige aansluitingstreffer te scoren: 2-1.

Na rust werd er fel gestart en kopte Ronald Lems (S&H Tyres) de verdiende gelijkmaker binnen. FC Utrecht rook de overwinning en gooide alles op de aanval. Hiervoor kregen de manschappen van FC Utrecht de rekening gepresenteerd. De boomlange spits van NEC zorgde uit een kopbal voor 3-2. Het alles-of-niets offensief leidde vervolgens niet tot de gewenste gelijkmaker, maar zorgde er voor dat achterin alles open lag en NEC de 4-2 eindstand op het scorebord kon zetten.

De lichten van het Gofferstadion schenen inmiddels ook over de velden van ‘de Eendracht’. Tijd om naar de Jupiler Lounge in het stadion te gaan om onder het genot van een drankje en een goed verzorgd diner de spannende wedstrijd nog eens na te beschouwen. Vervolgens werd de tribune opgezocht om hier het team van Erik ten Hag te zien excelleren tegen het NEC van Peter Hyballa.

De spelers van het FC Utrecht Business team zagen allen in dat de kansen om zelf nog eens namens FC Utrecht in de Eredivisie uit te komen nihil zijn. Daarom wordt er gezocht naar een nieuwe tegenstander voor het FC Utrecht Business team zodat eenieder toch snel weer dat prachtige roodwitte tenue van onze club aan kan trekken!

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

Centralpoint hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website

Onlinepartner

tres