FC Utrecht en Yarden breiden samenwerking uit

6 april 2018

Actieve invulling maatschappelijke rol door beide partijen.

Na de opening van het FC Utrecht-strooiveld vorig jaar hebben FC Utrecht en Yarden Gedenkpark en Crematorium Daelwijck hun samenwerking geïntensiveerd. Yarden wordt maatschappelijk partner van FC Utrecht en levert daarmee een belangrijke bijdrage aan de maatschappelijke activiteiten van FC Utrecht.
 
Martijn Standaart, commercieel directeur bij FC Utrecht, is blij dat de samenwerking wordt verbreed. "Vorig seizoen is het FC Utrecht-strooiveld geopend op het terrein van Gedenkpark Daelwijck. Nabestaanden van FC Utrechtsupporters kunnen hier de as van hun overleden dierbare verstrooien en hun dierbare herdenken in een omgeving die het vertrouwde FC Utrecht uitstraalt. FC Utrecht is voor velen niet alleen een voetbalclub, maar ook onderdeel van hun leven. Supporter van FC Utrecht ben je vaak van de wieg tot aan de dood."

Walking Football
FC Utrecht heeft zich ten doel gesteld om ouderen te stimuleren om (meer) te gaan bewegen. "Walking Football is daarbij een ideale vorm. 60-plussers bewegen, komen bij elkaar, drinken gezamenlijk een kop koffie en leren nieuwe mensen kennen. Yarden zal dit onderdeel van de maatschappelijke activiteiten van FC Utrecht actief steunen. Zo bieden wij gezamenlijk meerwaarde aan onze samenwerking", aldus Nynke Bakker, coördinator van de maatschappelijke tak van FC Utrecht.

Persoonlijk afscheid
Harm Kamphuis, Districtmanager Uitvaartzorg Midden Nederland Yarden: "Afscheid en emotie gaan net als sport en emotie vaak samen. Wij zien dit vaak bij bijeenkomen tijdens uitvaartdiensten. Nabestaanden van voetbalfans leggen bijvoorbeeld vlaggen en sjaals van de voetbalclub rondom de kist om hun overleden dierbare een persoonlijk afscheid te geven. Yarden wil een persoonlijk afscheid voor iedereen toegankelijk maken. In Utrecht heeft Yarden daarom in samenwerking met FC Utrecht het initiatief genomen voor dit FC Utrecht-strooiveld. De speciaal ingerichte plek voor supporters van de Utrechtse voetbalclub maakt het mogelijk om het afscheid van overleden fans écht persoonlijk te maken. Jaarlijks zullen wij samen met de club bij het strooiveld een herdenking organiseren van alle helden die ons ontvallen zijn. Met de voorzetting van deze samenwerking volgen nog meer mooie initiatieven."

Yarden_Foto

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres