Even vergeten ziek te zijn met FC Utrecht en WKZ

21 april 2017

Club wil van Utrecht de meest vitale regio van Nederland maken. 

Meer dan ooit toont FC Utrecht zijn maatschappelijke betrokkenheid. Samen met hoofdsponsor Zorg van de Zaak streven wij als club ernaar van Utrecht de meest vitale regio van Nederland te maken.
Sporten en bewegen is fijn en goed voor iedereen; oud en jong, ziek of gezond. FC Utrecht heeft al jaren een warme band met het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ). Afgelopen jaar is deze samenwerking geïntensiveerd. De nieuwe samenwerking is gericht op het delen van kennis over sport en gezondheid, het delen van netwerken en het werven van geld voor de stichting ‘Vrienden van Wilhemina Kinderziekenhuis’ om samen nog meer mogelijk te maken voor de zieke kinderen in het kinderziekenhuis.

Claudia Vonk, van Vrienden WKZ, is zeer gelukkig met de samenwerking: “Met hulp van FC Utrecht kunnen wij kinderen die wachten op een spannende behandeling of die worden voorbereid op een operatie, met hulp van FC Utrecht, even vergeten dat ze ziek zijn.”
 
Jaarlijks op bezoek
Spelers van FC Utrecht brengen ieder jaar een bezoek aan het WKZ om kinderen een hart onder de riem te steken. Het bezoek van en aan het WKZ is één van de activiteiten van FC Utrecht dat ieder jaar terugkeert. Tijdens de WKZ-week – waarbij de selectie en staf van FC Utrecht het WKZ bezoekt, maar het WKZ ook een wedstrijd in Stadion Galgenwaard komt bekijken – staat alles in het teken van het kind.
 
Tijdens het bezoek aan het WKZ zijn wij op zoek naar de interactie. De kinderen beleven een onvergetelijke middag met de spelers. Commercieel directeur Martijn Standaart van FC Utrecht: “De afgelopen maanden heb ik FC Utrecht leren kennen als een fantastische club en bedrijf. FC Utrecht is nauw verbonden met de regio en levert een belangrijke bijdrage aan projecten die een grote impact hebben op levens van mensen die dat hard nodig hebben. Het voelt goed, de combinatie sport en gezondheid is een uitstekende drive om iedere dag het verschil proberen te maken.”
 
De insteek van het bezoek is de kinderen laten genieten van het moment, van de dag, van het gezelschap. “Het is fijn om de glimlach op hun gezichten te zien en te beseffen dat je dat kunt oprakelen door slechts aanwezig te zijn”, aldus clubman Mark van der Maarel. “Het doet je beseffen hoe rijk je als persoon eigenlijk bent als je dat kunt geven.”
 
Doneren
Kinderen horen niet ziek te zijn, maar helaas is dit nog altijd de dagelijkse werkelijkheid. Help het WKZ, zodat zij kinderen kunnen helpen, ga naar www.vriendenwkz.nl

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

Centralpoint hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website

FOX_Sports_CMYK_FC[1][1] vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres