a.s.r. maatschappelijk partner FC Utrecht

11 augustus 2016
De Utrechtse verzekeraar a.s.r. gaat vanaf dit voetbalseizoen een partnership aan met FC Utrecht Maatschappelijk, met als doel gezamenlijk een bijdrage te leveren aan de vitaliteit en aan de verbetering van het financieel bewustzijn in de provincie Utrecht.
De Utrechtse verzekeringsmaatschappij a.s.r. heeft een overeenkomst gesloten met FC Utrecht Maatschappelijk. Beide partijen gaan zich samen inzetten om de vitaliteit en de financiële zelfredzaamheid  te bevorderen. De samenwerking maakt een uitbreiding  van de reeds bestaande projecten van FC Utrecht Maatschappelijk mogelijk.

Maatschappelijke betrokkenheid
Het vergroten van de financiële zelfredzaamheid is een doelstelling die a.s.r. en FC Utrecht delen. a.s.r. doet dit door activiteiten te ontplooien met de a.s.r. Foundation en FC Utrecht met FC Utrecht Maatschappelijk.
De samenwerking tussen de a.s.r. Foundation en FC Utrecht Maatschappelijk behelst onder meer het verzorgen van een module in een digitaal lesprogramma om het financieel bewustzijn bij kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar te vergroten. Daarnaast gaan medewerkers van a.s.r. lessen verzorgen aan 20 FC Utrecht-supporters in de leeftijd van 16 tot 24, om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Het digitale lesprogramma is een uitbreiding van het pakket dat FC Utrecht bij verschillende scholen in de provincie uitvoert. FC Utrecht spelers dienen tijdens het achtweekse lesprogramma, waar vitaliteit en een gezonde leefstijl centraal staan, als rolmodel.

Wilco van Schaik, Algemeen Directeur FC Utrecht, ziet de samenwerking met a.s.r. als een logische vervolgstap van het maatschappelijke programma van de BVO: “a.s.r. en FC Utrecht zijn beiden Utrechtse organisaties met landelijke bekendheid en relevante maatschappelijke thema’s. In onze gesprekken bleek al snel dat de mentaliteit van a.s.r. bij ons past. Wij willen allebei maatschappelijke thema’s aansnijden en een actieve bijdrage leveren aan een betere samenleving. Vanuit onze overtuiging: hart voor voetbal, hart voor de provincie en hart voor elkaar willen wij de harten van onze supporters, de stad en provincie veroveren.”

Boudewijn van Uden, directeur Corporate Communicatie bij a.s.r.: “a.s.r. wil de maatschappelijke betrokkenheid van haar medewerkers vergroten en een actieve bijdrage leveren aan een betere samenleving. Met helpen door te doen activeren wij medewerkers om zich maatschappelijk in te zetten. Dit past bij FC Utrecht en de mentaliteit van de club. FC Utrecht staat net als a.s.r. midden in de samenleving, is sterk verankerd in de regio en wil haar medewerkers betrekken bij maatschappelijke activiteiten. Deze gemeenschappelijke delers vormen de basis voor deze samenwerking.”